Sivut

tiistai 5. elokuuta 2014

Matkailua, arvonta-asiaa ja kokemusten jakamista

Viikonlopulta kertyi myös kännykkään kuvia, joten jaan ne tässä samalla kun selitän arvontaan liittyviä juttuja :)

"Täs on hyvä matkustaa. Vahingotkaa ei haittaa."

Mutta se arvonta. Päätin jatkaa arvonta-aikaa sunnutaille, koska osallistujamäärä on sen verran pieni. Mahtaako porukka olla vielä lomilla? ARVONTA PÄÄTTYY SIIS VASTA 10.8!

"MÄ EN VIIHDY! Liian pieni tila".

Toinen juttu liittyy arvonnan palkintoihin. Alunperin olin ajatellut hankkia lelut Kattipuodista, netissä toimivasta putiikista, joska myy itse tehtyjä leluja kissoille. Kattipuotia tavataan myös kissanäyttelyissä, joten uskoisin yrityksen olevan monelle tuttu. Itse tutustuin Kattipuotiin Sinikilpikonnalta saamani voiton myötä, minkä jälkeen olen kuukausia ihastellut tuotteita. Siksipä niiden jakaminen lukijoille + kotimaisen pienyrittäjän tukeminen tuntui hyvälle idealle. Mutta kuten palkintokuvista näkyy, ei suunnitelmani koskaan toteutunut.

"Päästä mut pois!"

"Tai muuten potkin tän oven auki."

Syy ei ollut minussa, sillä tein tilauksen jo hyvissä ajoin heinäkuun alkupuolella. Ongelmaksi muodostui kyiseinen yritys. Kattipuodista tilatessahan tuotteet maksetaan laskulla, mutta postikulut pitää maksaa etukäteen tilille, jonka numero ilmoitetaan myöhemmin. Itse en kuitenkaan koskaan tätä numeroa saanut, minkä takia pakettiakaan ei luonnollisesti ole vielä lähtenyt matkaan, vaikka otin itse aktiivisesti Kattipuotiin yhteyttä,. Ensin ajattelin, että yrittäjä saattaisi olla lomalla, mutta fb-sivut paljastivat, ettei näin ollut. Siksi kyselin parin viikon odottamisen jälkeen eräältä toiselta bloggaajalta, millaisia kokemuksia hänellä oli ollut. Vastaukseksi sain, etten ollut ainoa, joka koki yhteydenpidon aivan liian hitaaksi. Tämä kyseinen bloggaaja tosin sai lopulta pakettinsa, minä en ole kuullut Kattipuodista vieläkään mitään. Sen takia kävin lopulta ostamassa lelut Stockmannin lemmikkiosastolta ja eläinkaupasta. 

"Hankitaan tämmönen sohva kotiinkin, tääl on hyvä oleilla!"

Tarkoituksenani ei ole mustamaalata, mutta koska itse en löytänyt netistä mitään kokemuksia yrityksestä tilausvaiheessa, ajattelin jakaa omat kokemukseni jottei kenekään muun tarvitsisi pettyä. Jos siis harkitset Kattipuodista tilaamista, on hyvä varautua odottamaan pitkään, tai jopa pettymään, kuten minun tapauksessani kävi. Toisaalta jos tuotteiden saamisella ei ole kiire, niin arvojensa ja ideologiansa puolesta Kattipuoti vaikuttaa yritykselle, jota kannattaa tukea.


13 kommenttia:

  1. No höh. Mutta kiva ettet perunut arvontaa!

    VastaaPoista
  2. Kävin kurkkaamassa sivut ja tajusin että tilasin heiltä itse noin 1,5 vuotta sitten. Silloin kaikki sujui hyvin, koska mieleen ei ole jäänyt mitään erikoista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivottavasti nämä nykyiset ongelmat ovat vain hetkellisiä, ja pian palattaisiin vanhaan malliin!

      Poista
  3. Tosi harmittava kokemus, itse olen tuolta pariin kertaan tilannut ja ilman mitään vaikeuksia. Itse uskaltatun vielä jatkossakin ostoksille, toivottavasti en joudu kokemaan teidän kohtaloa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla, että positiivisisiakin kokemuksia löytyy, eli toiminta ei aina ole ollut näin hidasta. Katsotaan, jos joskus toiste jaksan yrittää tilaamista uudelleen.

      Poista
  4. No voi harmi:( Ikävää tuommoinen. Toivottavasti tilanne nyt korjaantuu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No, eipä sillä paketilla enää tee mitään :( Pitäisi tosin laittaa palautetta vielä ihan Kattipuodillekin, mutten ole ehtinyt, kun on ollut monta muutakin tärkeää juttua.

      Poista
  5. Tympeitä tollaset jutut :(
    Mutta hyvä kun jaat kokemuksesi täällä. Ei se ole mustamaalaamista, jos puhuu totta. Ja muutenkin nettikauppojen kohdalla ihmisten pitäisi nimenomaan kirjoittaa kokemuksiaan netissä, infona niille jotka harkitsevat ko. nettikaupoista tilaamista. Ainakin minun ostopäätökseen toisten kertomat kokemukset vaikuttavat paljonkin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli kyllä aika tympeää, varsinkin kun kuulin, etten ole ainoa joka on törmännyt vastaavaan ongelmaan :(

      Poista
  6. Onpa harmillista, varsinkin kun ei perässä lähetettyynkään yhteydenottoon vastata - samalla kun muualla näkee putiikin olevan toiminnassa. Hyvähän muidenkin on saada tietää, että toimituksissa saattaa ollla hitautta.

    Ei ole ihan tusinatavaraa korvaavat palkinnot kuitenkaan, enpä olisi arvannut, että on kissaklemmareitakin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itse asiassa ihmisille suunnatun palkinnonn tilasin ekana, joten siihen tuo ei vaikuttanut :) Enkä tiennyt kyllä minäkään, mutta tiesin kyllä heti mitä klikata ostoskoriin, kun ne huomasin :)

      Ärsytti kyllä aika paljon varsinkin se, että fb-sivuilla oli heinäkuun alussa kuva postiin lähtevästä paketista hauskalla teipillä. Olisi saanut tulla tännekin...

      Poista
  7. Jatketaan siis yrityksen tukemista ostoksilla näyttelyissä :) Josko postimyyntikin siitä piristyisi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itsekin ajattelin, että voisin ostaa jotakin näyttelystä, kun marraskuussa pitäisi olla sellainen täällä Turussa :) Tosin sitä ennen laitan tiukkaa palautetta s-postilla, kerron sitten täällä jos siihen joskus vastataan.

      Poista

Kaikki maukaisut ja kommentit - niin pienet kuin suuret - ovat erittäin tervetulleita!