Sivut

lauantai 14. kesäkuuta 2014

Arkipäivähaaste vol.2 - viimeinen päivä

Kajsa: Mä ja kirjoittajaorja ollaan oltu vähän laiskoja. Mua ei oo kiinnostanu jutustella tai valita kuvia, eikä kirjoittajaa muokata niitä. Ollaan siis taas vähän myöhässä, kun vasta nyt esitellään tän viikon keskiviikko, eli meidän 5. arkipäivä.


No mun arjessa tärkeintä on nukkuminen (ja ruoka). Nukun yleensä joko sängyssä tai sängyn alla. Alla on sinänsä parempi, että se on mun ikioma paikka, minne ees Rääpäle ei tuu. Orjilla on tapana valittaa, et sängyn alle mahtuis paljon enemmän tavaraa, ellei siellä tarvitsis pitää tota mun tyynyä.


Rääpäle on paljon sosiaalisempi kuin mä, joten se on aina hereillä olessaan mukana kaikessa. Tossa se on mun Ykkösorjan kanssa, kattelee kun Ykkösorja lähettelee kirjoittajaorjalle jotain pelijuttuja ja lukee samalla sen lehteä.



Tosin kyl me molemmat myös valvotaan, ettei noi orjat vietä liikaa aikaa koneella, koska sillon ne saattaa vaikka unohtaa ruoka-ajat! Mistä tulikin mieleen...



...et kyllähän mä taas oon kerjänny ruokaa ja sit syöny, kun hitaat orjat vihdoin on saanu jotain aikaan. Tosin toi on Rääpäleen annos, mä en välitä noista liharuuista. Eikä noi nappulatkaan oo samoja kuin mulla. Mä en kuitenkaan malttanut oottaa enää ruokaa, joten kuva otettiin toisesta annoksesta.



Tommosta me touhuttiin kans. Mun Ykkösorja unohti ton laatikon auki, joten eikös Rääpäle kiivenny sinne heti. Kirjoittajaorja ei ihan tykänny siitä, että sen opiskelujutuilla leikittiin. Mä taas hoidan yhtä pehmolelua, jonka oon tiputtanut sängystä. Kirjottajaorja ei tykkää siitäkään, koska yritän nuolemisen lisäks repiä tota harjaa irti. Kirjottaja ei vaan tajuu, et se on ruma ja epäkäytännöllinen.



Sit me oltiin taas ulkona. Mä kattelin eka ympärilleni, Rääpäle haisteli puita.



Sen jälkeen me vähän laiskoteltiin ja katteltiin maailman menoa. Mä makasin pehmeellä nurmella, Rääpäle asettu tähystyspaikalle puuhun. Sieltä tais näkyä vähän liiankin hyvin, koska yhtäkkiä se alko sähisemään siellä! Oon vaan kerran kuullu sen tekevän noin (alla kuva), joten vähän säikähdin. Kirjottajaorjakaan ei tajunnu, mikä sille tuli.


Nää oli muuten vikat kuvat, jotka Kirjottajaorja otti sen vanhalla kameralla (Canon 1000D). Ulkoilun jälkeen joku tyyppi meinaan tuli ja vei sen pois annettuaan pari pientä paperia. Seuraavana päivänä Kirjottajaorja lähti sitten jonnekin ja palas sieltä uuden kameran kanssa. Mä tykkään siitä uudesta kamerasta, koska Kirjottajaorja ei osaa käyttää sitä (Nikon D3200) eikä sillä kuulemma oo jotain hyvää obbektaavia, joten se ei voi kuvata meitä tällä hetkellä! Hah, sanon mä! (Jos ette huomannu, niin mä en tykkää olla kuvissa.)


Niin joo, mä näin sen kuvan, jonka Rääpäle tänne laitto! En tiiä, mitä aattelitte, mut ei Rääpälekään mikään taituri noissa vessa-asioissa oo aina. Tossa se on astunu vessan reunalle ja kipannu sisällön lattialle. Ja sit vielä jääny paikalle kattomaan, typerys. 

Kosto elää.

5 kommenttia:

  1. Totta kai Kajsalla pitää olla tyyny sängyn alla. Kuka sitä nyt paljaalla lattialla vapaaehtoisesti makaa?

    VastaaPoista
  2. Pepsi: Kiva kuulla Kajsa sinun kuulumisia. En minäkään nuku pelkästään lattialla sängyn alla. Sulla on ollut monipuolinen päivä. Parin kuukauden takaisella kokemuksella voin sanoa että pelkäänpä vaan että orja oppii pian kameran käytön ja sinä saat olla harjoituskappaleena.

    VastaaPoista
  3. No höh. Täytyyhän kissoillakin pehmoleluja olla.
    Onnittelut uudesta kamerasta!

    VastaaPoista
  4. No teillä riittää vauhtia ja vaarallisia tilanteita. Välillä onkin parempi olla siellä sängyn alla turvassa : )

    VastaaPoista
  5. Hups! Pienessä mielessäni kuvittelin vastanneeni kommentteihin, mutta näköjään ei tehnytkään sitä. Kiitos kuitenkin taas kaikille! (Myös Kajsalta) :)

    VastaaPoista

Kaikki maukaisut ja kommentit - niin pienet kuin suuret - ovat erittäin tervetulleita!